vrijdag 18 juni 2010

Donderdag 17 Juni Ingang Panneland

Het is alweer en tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar met mijn enkel en druk werk is het er gewoon niet van gekomen om eens heerlijk te gaan struinen.
Maar voor mijn enkel is het nu wel goed om veel te lopen, en mijn vrouw heeft een knieblessure, en voor haar is lopen ook een uitkomst, en daar ben ik echt niet rouwig om :)

Gister aan het eind van een werkdag maar eens flink wezen stappen, wie weet komen we nog iets tegen.
De parkeerplaats was aardig druk, maar zodra je binnen bent valt er een heerlijke rust over je heen en kom je weinig mensen tegen.

Bij het bekende plekje zagen we onze vriendin weer aan komen lopen op een slakkegangetje.


Het is en blijft een adrenaline rush om zo'n heerlijk dier te zien op deze manier, deze dame weet precies hoe ze moet poseren en hoe ze zichzelf moet opstellen om de tere snaar van de mens te raken.
Maar toch zal ik me niet laten verleiden om te gaan voederen, het moeten wilde dieren blijven vindt ik, maar de opportunistisch slimme werkwijze van dit dier wekt eerlijk gezegd wel heel veel bewondering op zal later blijken.



We zijn even gaan zitten op de Paddestoel en daar dacht ze hetzelfde over, maar hield alles nauwlettend in de gaten, niet alleen ons, maar ook alles wat er om haar heen gebeurde.



Op een gegeven moment ahd ze er genoeg van om model te spelen en verdween ze het hoge gras in en maakte heel plotseling een sprong en stond op met een mol in haar bek.
Het hoge gras en de plotselinge activiteit verraste ons volkomen en nog voordat we een ( fatsoenlijke) foto hadden gemaakt verdween ze met de mol in haar bek de struiken in om niet meer terug te komen.

Zo blijkt maar weer dat als je niet voedert deze slimme rakker toch ook zelf nog voedsel kan vinden en vangen :)
Tot slot nog een portretje.


Ik ga nog proberen om de foto's met de mol nog wat te fatsoeneren en te plaatsen.
Heerlijke wandeling met een mooie ontmoeting in een prachtige omgeving met geweldige weersomstandigheden, dan vergeet je je werkdag en heb je direct het vakantiegevoel te pakken.

Smaakt naar meer :)

8 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's van een heel mooie vos!

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Klaas,
    dit zijn weer geweldig mooie vossenfoto's en zoals altijd een fijn geschreven verhaal er bij.
    Hoop voor je dat je vaker wat tijd hebt!
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Klaas,
    Leuk om weer een log van je te zien.
    En wat een prachtige foto's. Het licht was gisteravond ook super en ons fotomodel heeft zich heel mooi laten kieken.
    Vandaag was het allemaal wat minder, weinig licht, geen vos gezien en zelfs weinig damherten.
    Maar de wandeling was mooi, wat je zegt je krijgt er een soort vakantiegevoel van.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi klaas
    Ja..Dat blijft zoals je schreef..Een ontmoeting die wat met je doet. Elke keer weer.
    En als ze dan een mol vangt..Ja dat is dan zo'n momemt...Dat vergeet je nooit meer.
    Leuk dat er weer een update staat op je site..
    want dat werd wel weer eens tijd ook :) ;)
    Heerlijk verhaal/foto's
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is mooi , en een foto model eerste klas
    Ook al is het een rugtasvosje en komt ze echt bedelen ook ik ben iedere keer weer onder de indruk als we een vos tegen komen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer mooie platen Klaas!
    Leuk om weer eens wat van je te zien.
    Mooie beestje die vos :)
    Groet,
    Peter en janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie opname Klaas,

    deze is inmiddels een bekent fotomodel aan het worden......leuk dat je mijn fotowerk wil gaan volgen.

    groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op 27 april 2008 heb ik ook kennisgemaakt met deze tamme vos! Leuk te zien dat deze vos het goed maakt. Groet, Michel

    BeantwoordenVerwijderen