donderdag 29 april 2010

Donderdag 29 april Ingang Panneland

Gister de gelegenheid gekregen om vanochtend wat tijd vrij te maken om een wandeling in de AWD te maken.
Echter het noodlot sloeg toe op de laatste trede van de trap op mijn werk, hoe het kwam weet ik niet, maar mijn enkel klapte dubbel en ik hoorde een knak.
Na enkele krachttermen die ik hier niet zal herhalen besefte ik dat dit wel eens mis zou kunnen zijn.
Maar ik kon op mijn voet staan dus gebroken was even uit mijn gedachten, maar de enkel zwol gestaag op.
Aan het eind van de dag zaten er 2 enkels waar normaal eentje zou moeten zitten, en lopen was moeilijk.

Maar ik ben nu eenmaal eigenwijs en als ik iets bedacht heb gaat het door !.
Dus vanochtend flink in de tape gezet, de hoge wandelschoenen flink strak aangesnoerd, en op weg naar Panneland.
Lopen was wel pijnlijk, maar draaglijk en zolang ik gewoon rechtuit liep was het best te doen.

Schitterend hoe de natuur in de AWD zich opmaakt voor de zomer, de panorama's zijn mooi en kleurrijk.

Onderweg geprobeerd om een vinkje te fotograferen, maar daar moet je wel geduld voor hebben, maar ze zingen prachtig


Aan het begin van de duizenmeterweg even een kleine rustpauze ingelast om wat te drinken, en daar kwam deze meneer het talud op lopen, en liep me voorbij zonder ook maar iets van mij aan te trekken, zelfs niet toen ik "goedemorgen" zei.

En even daarna verscheen ook zijn metgezel.


Langzaam maar zeker weer de terugweg aanvaard, want de pijn begon nu wel een beetje erger te worden ( dat krijg je als je eigenwijs bent)
Prachtig zoals nu soms de reflecties in het water staan.

Op de terugweg natuurlijk weer even bij mijn koeien langs gegaan, ze stonden zo grappig te drinken, en toen ze opkeken bleken het er 3 te zijn terwijl op de foto lijkt alsof het 2 zijn :)

Nadat ze uitgedronken waren gingen ze als een treintje op stap om eens te kijken wat voor vreemde koe daar nu stond met dat ding voor zijn hoofd.

Het water in de AWD is hier en daar heel erg helder, zo helder zelfs dat de zwaan onder water nog kon zien wat ik deed.

Als laatste nog een mooi panorama, geweldig, wat een gebied, ik zou er dagen in kunnen lopen zonder me te vervelen, maar wel met veel geheugenkaartjes en genoeg batterijen.

Ik ga nu maar even met mijn pootje omhoog zitten, want morgen wordt het ook weer een hele wandeling op de vrijmarkt.

10 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's! De reflecties en de rij koeien .. super

    Groetjes,Miranda
    p.s. sterkte met je enkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend voor je enkel Klaas!
    Wel heb je nog een mooie fotoserie vast weten te leggen!
    Mooi gedaan!
    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Klaas,

    Donderdag was een mooie dag, beter dan vrijdag. Ik zie aan je foto's dat je lekker zonnig weer had, wat een mooie kleuren, de eerste foto is echt geweldig. De herten en koeien vervelen mij ook nooit.

    Groetjes en het beste met je enkel.
    Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is er iets misgegaan met mijn reactie.
    Nog een keertje proberen.

    Prachtige serie, je had schitterend weer op donderdag, dat zie je aan de foto's. De eerste is echt geweldig mooi en de herten en koeien vervelen mij nooit.
    groetjes en het beste met je enkel
    Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Klaas,
    allereerst hoop ik dat het met je voet wat beter gaat!
    Fijne serie weer, wat wordt het landschap nu toch mooi, het groen barst echt los, heerlijk.
    Je vinkje is toch aardig gelukt, zo lastig he die kleine vogeltjes, de herten bij het water vind in prachtig, en ook de koeien in de rij, ach, eigenlijk gewoon een mooi log!
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Klaas
    Alles goed met je enkel?
    Mooi in beeld gebracht..Hoe alles wer mooi groen aan het worden is..Ook de rietkraag..Die langzaam maar zeker van onder weer groen gaat worden. Prachtige wandeling.
    En sterkte met je enkels.
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaas
    Heel leuk dat je mischien meegaat naar de OVP..
    Morgenmiddag de details..op de site.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Klaas
    Kun je me even mailen (over de OVP)..
    Mijn mail adres ..staat onder mijn profiel.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooi blog Klaas. Mooie foto en prachtige verhalen. Ik kwam hier terecht doordat ik zag dat jij mijn blog volgt. Uit nieuwsgierigheid kom ik nu ook even bij jou kijken.
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie opnames Klaas....vooral de zwaan is prachtig ...idd erg helder water he,
    't is een prima omgeving om te genieten.

    Groeten en dank oor je reactie.

    Joop

    BeantwoordenVerwijderen