dinsdag 6 april 2010

Donderdag 1 april Ingang Panneland

Afgelopen donderdag 1 april had ik met 3 vrienden afgesproken om een wandeling te maken, 2 van hen waren eigenlijk nog nooit in het gebied geweeest en ik had ze van alles beloofd wat we gingen zien, maar dat liep even wat anders.

Het weer was niet zo goed, toen ik op de parkeerplaats arriveerde was het rustig en begon het te hagelen, maar daarna werd het droog en begon zowaar de zon wat te schijnen tussen de dreigende luchten door.

Direct vanaf de ingang links af gegaan bij het hek langs en al snel zagen we de eerste herten lopen, maar op grote afstand.

Nu is en wandeling met 4 mensen altijd wat luidruchtiger dan in je eentje en dat was waarschijnlijk ook de reden dat we niet zoveel gezien hebben.
Wel kwamen we enkele heren tegen die heerlijk van de zon aan het genieten waren.


De heren lieten zich gewillig fotograferen, maar maakten zich daarna snel uit de voeten.
Al pratend en wandelend zagen we steeds in de verte herten lopen, maar dichterbij gekomen waren ze snel verdwenen ( misschien stampten we teveel ??, of maakten onze geanimeerde gesprekken teveel lawaai, wie zal het zeggen)
Zie hier 2 van de 4 herrieschoppers.


Later kwamen we na het wildrooster nog een groepje tegen die eerst rustig wachten totdat we klaar waren maar zich daarna snel uit de voeten maakten, de dames keken ons nog aan maar de heer van de groep gaf een luid teken en weg waren ze.


Ik heb me toen maar een beetje toegelegd op het fotograferen van bomen, en deze sprong er toch wel heel erg uit.
Thuis gekomen heb ik deze foto nog bewerkt als HDR foto en in mijn optiek is dit toch lekker geslaagd.
De kleuren komen op deze manier van bewerken wel erg mooi uit al zeg ik het zelf.


Hopelijk krijg ik de komende tijd wat meer mogelijkheden om weer wat meer te gaan wandelen, maar dan in alle rust en alle tijd om mooie platen te maken :)
Als ik andere blogs lees raak ik toch wel een beetje jaloers op de tijd en de wandelingen en foto's van andere bloggers en dan krijg ik toch wel de kriebels om meer te gaan .

Groet,
Klaas

6 opmerkingen:

  1. Je laatste foto vind ik erg mooi, lekker dreigend luchtje :-)

    Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Klaas
    Ja...Ik wandel Alleen,met z.n tweeen..of met een groepje..of zelfs met kinderen.
    Het heeft allemaal wat:)
    Ik stel me er op in...
    En het wandelen in het AWD is al heerlijk...Alleen de bomen al :)
    Mooi hoor!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klaas,
    Ik hoop voor je dat je wat meer tijd krijgt, want het is zo genieten in de AWD.
    Je eerste foto heeft een mooi gouden tintje.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Klaas,
    Mooie impressie van jouw wandeling, de HDR foto vind ik heel goed, de kleuren zijn inderdaad heel sprankelend, veel contrast erin.
    De herten blijven leuk, dat verveelt nooit.

    Als ik ga fotograferen in de AWD, ga ik het liefst alleen, dan geniet ik ook enorm van de rust. Kom helemaal ontspannen en blij thuis na zo'n dag.

    Voor een mooie wandeling ga ik ook wel met anderen samen, maar stel me er op in dat ik dan minder kan struinen en minder zie dus.

    Maar ook dan is het prachtig, ik hoop dat jij binnenkort weer tijd hebt om te gaan, het is nu echt heel mooi.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie boom shot Klaas.
    De herten zijn niet zo dol op lawaai, maar het kan frustrerend zijn als je je vrienden een hoop wild belooft. Volgende keer beter en je hebt in ieder geval nog iets gezien al was het ver weg!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Klaas
    Bij mijn profiel staat mijn mail adres..
    Natuurlijk ben je welkom..(altijd goed!)Om mee te wandelen.
    Wel vroeg uit de veren :)
    Elke Zondag ( Nou ja..Bijna)gaan we wandelen..Dus als je mee wilt..Even een mailtje.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen