maandag 23 mei 2011

Zondag 23 mei, jonge zwanen

Sinds enkele jaren broeden er een paar zwanen bij ons achter huis.
Al een tijdje was het vrouwtje niet meer zichtbaar voor ons, en sinds gister weten we waarom.

Laat in de middag toen ik in de tuin aan het werk was hoorde ik een kreet van mijn vrouw : "Ze hebben jongkies"riep ze.
Ik draaide me om en zag dat ze trots naar me toe zwommen met 3 kleintjes tussen hen in.

De kleintjes werden vol trots aan ons getoond, en samen met mijn vrouw konden we ons tegoed doen aan heel wat foto's waarbij een telelens eiigenlijk niet noodzakelijk was zo dichtbij.

Geweldig om dit jonge grut zo te zien, en de trotse ouders accepteerden onze aanwezigheid volkomen, later hoorden we van de buurvrouw dat ze in de ochtend ook al langs waren geweest, maar weer vertrokken waren omdat we niet thuis waren.
Een dankbaar object de komende tijd :)

12 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes ... en leuk dat ze hun kroost even kwamen showen bij jullie :-)

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan wel uren naar deze kleine wolletjes kijken! Zo teder, ga zelf ook bijna elke dag even kijken bij de nesten bij ons. Mooie foto's aan over gehouden, lekker scherp. Zeker de 2e vind ik erg mooi gelukt. Groetjes, aranka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een dankbaar object Klaas, daar volgen vast en zeker nog meer van die mooie plaatjes van, genieten hoor!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wouw
    Wat prachtig weer gegeven.
    Ik heb er erg van genoten.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat geweldig om dat stel te volgen het zijn stuk voor stuk geslaagde opnamens en ben nu al benieuwd naar het vervolg .super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Klaas
    Ik word hier altijd gelukkig van al ik die kleintjes zie.
    Wat zijn ze leuk mooi in beeld gebracht.
    Groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig dat ze de kleintjes kwamen tonen, ik vind dat heel bijzonder.
    Het Zwanenpaar is vast echt trots.
    Het kleintje met het blaadje in de snavel vind ik zò mooi.
    Ik hoop nog veel van deze zwaantjes te mogen zien.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Klaas
    Ik dacht dat je gestopt was met je site?
    Maar niets is minder waar..Dus ik liep hier wat achter...De Boomvos....Ja heel bijzonder.
    Ook deze serie van de jonge zwaan...Dat blijft iets moois.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige plaatjes van de jonge zwaantjes. Het is zeker een dankbaar onderwerp om te fotograferen. Wat zijn ze schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Klaas,

    Heel leuk die jonge zwaantjes.
    Dit is een mooie tijd voor de fotograaf.
    Mooie werk.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit wil ik ook zo graag fotograferen, maar of ik ben veel te laat, of ze zit nog op het nest. Dan maar genieten van jouw foto's hier. De donzigheid straalt er van af.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige zachte foto's van het zwanejong. Mooi!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen