zondag 29 mei 2011

Avifauna

Vorige week met vrienden een dagje Avifauna gedaan, wilde daar wel eens kijken en wat oefenen op vogelportretten.
Viel niet mee om door het gaas mooie foto's te maken, maar het is toch aardig gelukt.
Deze uil is bijvoorbeeld door het gaas genomen.

Maar ook de vrijvliegende en lopende vogels waren een dankbaar object om te portretteren zoals deze struisvogel.

De kraanvogel is ook best wel fotogeniek, maar moeilijk om een portret van te maken vanwege de beweeglijkheid, dit heeft me erg veel opname's gekost maar uiteindelijk toch een acceptabele foto van kunnen maken.

Pauwen worden vaak met hun mooie tooi gefotografeerd, maar ook de kop van een Pauw mag er best zijn qua kleur.

Al met al een geslaagde dag geweest, maar toch gaat er niets boven het fotograferen van dieren in het wild, de spanning van het zoeken, spotten en fotograferen van dieren in de natuur geeft toch meer voldoening, maar als oefening is zo'n park best leuk, en Avifauna is daarvoor een mooie plek.

7 opmerkingen:

  1. hoi Klaas
    prachtige opnamens zo door het gaas en zo te zien een geslaagde dag voor jullie.super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Klaas

    ik vind je opnames super geworden.
    Ik heb het ook eens gedaan in het uilenpark.
    http://louisa-pspenfotografie.blogspot.com/2011/03/uilenpark-de-paay.html
    Mooie dag nog Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Klaas
    Wat een prachtige serie..Heel mooi (ook door het gaas :)
    Ik las toevallig dat de Kraanvogels (drie)in de Oostvaardersplassen waren gezien..
    Prachtige vogels..
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Klaas,

    Leuke platen.
    Die laatste vind ik helemaal top als papegaaien liefhebber.
    Groet,
    Peter en janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Klaas,
    Wat een mooie portretten. Ik merk zelf dat ik mij in de dierentuin ook vooral met dierenportretten bezig houdt (wil geen gaas erop).
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's zijn het geworden. Ik vind dat gaas ook altijd heel lastig. Ik vind de kraanvogel erg mooi. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen